בית מצערת פולו 2001 - הכל בגלל מסמר קטן ואולי לא  |  חסכון בדלק - הטיפול המשולב  |  יש לכם שאלה ולא מצאתם תשובה באתר, העלו שאלה אל פורום מוסך, נענה לכם תוך 24 שעות  |  אלטרנטורים חדשים לכל סוגי הרכב במחיר זול מזה של משופצים ! הזמינו עכשיו !  |  

רצועת טיימינג מוסך אמ-הדרך
בעבר לא היו קימות רצועות טיימינג וכל המנועים מצוידים היו
בשרשרת טיימינג שתפקידה היה לסובב את גל הזיזים, הפותח וסוגר את שסתומי המנוע,
רצועת טיימינג נראתה כמו של שרשרת החוליות המתכתית של אופניים.

כתוצאה מבלאי, שרשראות טיימינג החלו להרעיש
ולכן יצרני הרכב החליטו להחליפה ברצועת טיימינג מגומי שעושה בדיוק את אותה הפעולה.

מה זה רצועת טיימינג ותפקידה של רצועת טיימינג בפעולת הרכב
תזמון פתיחת השסתומים במנוע.
במנועים פשוטים ישנו רק גל זיזים אחד ואותו מסובבת רצועת טיימינג.
ככל שהשתכללו המנועים הם זכו לשני גלי זיזים ובדגמים החדשים מצוידים ב 4 שסתומים לכל צילינדר.
לא זו בלבד, במנועים המודרניים ישנן מערכות המשנות תזמון גלי הזיזים תוך כדי עבודה בכדי לקבל הספק מרבי וחיסכון בדלק.


חשיבות רצועת טיימינג
ישנה חשיבות רבה לתפקידה של רצועת טיימינג - לתזמון הנכון של פתיחת וסגירת השסתומים במנוע.
תזמון שאיננו נכון יגרום לירידה בהספק המנוע ותצרוכת הדלק
ובמקרים בהם הוא רחוק מלהיות נכון,
יגרום לנזק כבד כאשר הבוכנה במהלכה כלפי מעלה פוגעת בשסתומים ומעקמת אותם.
מצב זה קורה כאשר רצועת טיימינג משתחררת או נקרעת או חלק משיניה של רצועת טיימינג נעקרות ממקומן,

בעוד שרשראות טיימניג החזיקו מעמד לאורך כל חיי המנוע
רצועות טיימינג עשויות גומי ודורשות החלפה על פי הוראות יצרנים.
הנזק שעלול להימנע - אלפים רבים של שקלים.


רצועת טיימינג החלפה \ החלפת רצועת תזמון - מתי מחליפים רצועת טיימינג
בעבר כל 60000 ק"מ \ שלוש שנים,
עפ"י סוג הרכב והוראות היצרן.
היום מחליפים רצועת טיימינג כל 5 שנים או 100,000 - 80,000 ק"מ ואפילו לעיתים יותר רחוקות.


רצועת טיימינג מחיר - עלויות החלפת רצועת טיימינג
למנועים עד 1400 סמ"ק עם גל זיזים אחד החלפת רצועת טיימינג תעלה כ 700 ₪ לא כולל מע"מ.
במנועים גדולים יותר להם שני גלי זיזים מחיר החלפת רצועת טיימינג עשוי להגיע ל 1300 ₪ ויותר תלוי בסוג המנוע.
החלפת רצועת טיימינג כרוכה בהחלפת הרצועה והמותחים שלה, המחירים שאמרנו כוללים מערכת שלמה כזו.


המלצות טיפול רצועת טיימינג
יש במנוע מחזירי השמן מאחורי רצועת טיימינג וכמו כן בהרבה דגמים, רצועת טיימינג מסובבת את משאבת המים.
לכן חשוב מאוד לבדוק את משאבת המים ואם אינה תקינה להחליפה כך חוסכים לבעל הרכב את העבודה על משאבת המים , אותו דבר לגבי מחזירי שמן, מאחר והם מאחורי רצועת טיימינג במידה והם דולפים כדאי להחליף אותם בהזדמנות זו.
עלות העבודה של החלפת משאבת מים בנפרד כ -350 ₪.
 
עלות העבודה ומחזיר השמן היא כ 100 ₪, בדרך כלל יש שניים או שלושה תלוי במספר גלי הזיזים.

נקרעה רצועת טיימינג - התפרקות רצועת טיימינג - קפיצת רצועת טיימינג ממקומה 
כאשר רצועת טיימינג מתפרקת הרכב כבה
לפני כן נשמעות בזמן הנסיעה נקישות לפרק זמן קצר מאוד.

ניסיון להניע הרכב מחדש יוכיח כי אין שום אפשרות להניע את האוטו
הסטרטר מסובב את המנוע כאילו אין בכלל קומפרסיה – לא נוצר לחץ עבודה,
הבוכנות עובדות על ריק.

אם זה קרה והמנוע מסתובב על ידי סטרטר ללא מאמץ - מסובב אותו על "ריק", סימן שנקרעה רצועת טיימינג.

במקרים בודדים לא נגרם נזק למנוע והרכבת רצועת טיימינג חדשה
תחזיר את הרכב לעבודה רגילה.

כתוצאה מההתנגשות בין הבוכנות לשסתומים, השסתומים מתעקמים ומפסיקים לאטום ולכן לא נוצר לחץ בצילינדרים.

במצב זה יש רק לגרור את הרכב.

בהרבה מאוד דגמים של מנועים כשרצועת אביזרי מנוע, זו המסובבת אלטרנאטור, מדחס מזגן לרכב ומשאבת הגה כוח נקרעת,
חלקים ממנה עשויים להיכנס אל מאחורי המכסה של רצועת טיימינג, מתלפפים על הציר של הקראנק - גל ארכובה, וגורמים לרצועת טיימינג
לקפוץ ממקומה.


אין אפשרות לתקן קפיצת רצועת טיימינג ממקומה, יש להביא את הרכב למוסך.
 

 

 
 
 
עיצוב אתר-MOKA
 
 
 

לייבסיטי - בניית אתרים