החלפת אטם ראש מנוע

שלום

פג'ו 405 שנת 1995 שהתחממה עד לדליקת הנורה האדומה.
אמרו לי שמדובר על החלפת אטם ראש מנוע + שיוף באיזור צילינדר מס 4.
כמה זמן אמור לקחת סיפור כזה ?
מה סדר הגודל של המחיר ?
בתודה מראש
רון 
שלום רון
אין דבר כזה שיוף באיזור צילינדר מס 4.
ראש מנוע שסבל מהתחממות מקבל שיפוץ הכולל הלחמות של חלקים שנפגעו מקורוזיה ועיבוד שבבי
האמור להביא אותו בחזרה לצורתו המקורית כחדש.
במהלך השיפוץ מלטשים את השסתומים והתושבות ובודקים שאין חופש יתר בין המובילים לקני השסתומים.
בזמן ההרכבה מחליפים את מחזירי השמן של השסתומים, מרכיבים את הראש למנוע עם סתם ראש חדש
ומכוונים נאת מרווח השסתומים.
עבודה כזו עולה כמה אלפי שקלים, תלוי במידת הנזק שנגרם לראש המנוע.
בסיום העבודה יש לבדוק ולתקן את הגורם להתחממות, זה יכול להיות רדיאטור או טרמוסטט או רכיבי
מערכת הקרור שדולפים ויש להחליפם כמו צינורות או פלנשים.
בסוף העבודה יש לודא שאין אויר מערכת והמאווררים נכנסים לפעולה בזמן.
עבודה כזו לוקחת בדרך כלל בין יומיים לשלושה ימים.
לפני שנגשים לבצע עבודה כזו יש לבדוק היטב מה מצב המנוע , אם הוא לא בלוי והאם כדאי בכלל לבצע
בו תיקון יקר כזה.
בהצלחה


תודה רבה על התגובה המהירה וההסבר המפורט.
"שלום רון אין דבר כזה שיוף באיזור צילינדר מס 4" - זה מה שנאמר לי לפני שליחת המנוע לעיבוד שבבי ...

הסיפור הוא כזה:
הרכב נרכש לפני כ3 חודשים מהמוסך שלי(שנת 95 170,000 ק"מ)
לאחר כחודש החימום במערכת המיזוג ברכב הפסיק לעבוד ושמתי לב שהמנוע מתחמם לפעמים(לא לטמפ' נוראיות - במקום 80 עבר ל100...)
רוקנתי את הראדיאטור ומילאתי נוזל קירור חדש . הפעולה אכן עזרה לזמן קצר - כחודש וחצי והטמפ' הייתה תקינה (החימום ברכב לא חזר)
לפני שבוע הרכב חזר להתחמם למרות שהמאוורר פעל תקין(בכיבוי הרכב הטמפ' חזרה מהר לערכים נורמאליים) ומפלס המים שנבדק במיכל גם היה תקין(לאחר ההתחממות ביום חמישי עדיין היו מים במיכל אך כשפתחתי את ניקוז הרדיאטור - לא יצאו כמעט מים !)
לאור הנתונים הנ"ל - מה אתה אומר ?