תקלת ההילוכים

רכשתי לפני מספר ימים סיטרואן C4 2008 שעשתה 140 אלף קילומטר. לאחר הרכישה, קיבלתי גם קלסר עם קבלות הטיפול ברכב. אז הסתבר לי שהמוכר החזיק ברכב שנתיים וחצי (במהלכם עשה 55 אלף קילומטר). בקבלות הטיפולים ברכב הופיעו שני תיקונים של הגיר. אחד לפני מעט יותר משנה שעלה 3300 שקלים והפירוט שכתוב הוא שיפוץ חלקי של הגיר. התיקון האחרון היה במוסך אחר ועלה 3000 שקלים וקרה רק לפני שבועיים. הקבלה מפורטת אבל כתב היד לא ברור ומה שהצלחתי להבין זה שבין יתר הדברים החליפו וסת לחץ שמן גיר. 

הרכב של אשתי ובכל פעם שהיא יוצאת איתו מחוץ לעיר בבוקר (זה קרה פעמיים עד עכשיו) יש רעש של דפיקה במעבר להילוך רביעי ונורת ה service נדלקת. לאחר כיבוי והדלקה הכל טוב. מעבר לאירוע הזה הגיר עובד בסדר. לא תמיד חלק לגמרי, אבל אין הרגשה שיש בעיה כלשהי. יכול להיות שיש בעיה חיצונית, שגורמת לבעיות בגיר כל הזמן -ואם זה המצב -אני מעדיף לתקן עכשיו לפני שיהיה מאוחר.

יש לי סורק תקלות שמתחבר לרכב - ולא מופיעה שם שום תקלה (סורק תקלות סיני) מה יכולה להיות הסיבה לתקלה כזו? חיישן חום שמן גיר? בעיה אחרת?
תודה רבה 


שלום,
הגיר הזה מתוכנת כך שבכל פעם שמחשב הגיר מזהה תקלה הוא מכניס את הגיר למצב חירום. במצב זה הגיר נשאר תקוע בהילוך שלישי בלי יכולת להחליף הילוכים. כשמכבים את המנוע ומניעים מחדש מחשב הגיר מקבל ריסט והוא מתחיל מחדש כאילו הכל בסדר עד שהתקלה מופיעה שוב.
במקרה כזה חשוב לתקן את התקלה בהקדם כדי למנוע בלאי מכני כבד לגיר. אין אפשרות לנחש מה התקלה שמופיעה, צריך להתחבר במוסך למחשב סורק תקלות כדי לברר מה התקלה ורק אז תקבל תשובה לשאלתך.
תודה שפנית אלינו, תמיד נעמוד לשרותך.
אמנון