אלטרנטור

תקלות רכב באלטרנטור – הסיבות העיקריות:

  • לא מצליחים להתניע את הרכב
  • המצבר נחלש או נגמר
  • נורת האזהרה של הטעינה דולקת
  • הרצועה שמניעה את האלטרנאטור נקרעה

במקרים הנ"ל יש לבצע את הפעולות הבאות:
  • לבדוק את מתח המצבר כשהרכב כבוי ולבדוק את רמת המתח
  • במקרה והמתח נמוך מ- 12 וולט יש להתניע את הרכב ולבדוק את מתח הטעינה
  • מתח הטעינה של האלטרנאטור צריך להיות בין 13.5 וולט ל- 14.7 וולט, כאשר האורות דולקים ומערכת המיזוג פועלת
  • אם מתח הטעינה נמוך יש להחליף את האלטרנאטור
  • אם המתח אינו נמוך, יש להניח כי המצבר גמור ויש להחליפו

שאלות נפוצות:
איזה אלטרנטור מומלץ להרכיב ?

כיום המטרה שלנו ושלכם היא להוזיל עלויות ויחד עם זאת, לשמור על האיכות הטובה ביותר עבור תפעול הרכב ברמה הכי טובה שאפשר. אלטרנטור חדש במוסכי היבואן עולה אלפי שקלים, ולכן נשתמש באלטרנטור המשופץ אצל היצרן האמין והטוב ביותר שניתן למצוא. 
באלטרנטור המשופץ כהלכה, הרכיבים הפנימיים חדשים לגמרי ורק הגוף נשאר ישן, כך שלמעשה אלטרנטור משופץ עושה עבודתו כחדש! היתרון הנוסף והמשמעותי הוא מחירו הנמוך משמעותית ממחירו של חדש.


מה מחיר שיפוץ אלטרנטור לרכב ?

אלטרנטור משופץ לרכב עולה בין 500 ₪ ל- 1500 ₪

המחיר תלוי בגודל מערכת החשמל של הרכב אותו הוא משרת, לדוגמא: אלטרנטור לפיאט אונו, פיאסטה, סוזוקי סוויפט, מיצובישי לאנסר או סובארו ליאונה ייצרוך כ- 70 אמפר ולכן המחיר יהיה כ- 500 ₪.

רכבים גדולים וחדשים יותר, להם מערכת חשמל גדולה יותר, כמו סיטרואן 5C, פיג'ו 407, רנו קנגו סיטרואן ברלינגו יזדקקו לאלטרנטור המספק 100-150 אמפר מחירו ינוע בין 1200 ₪ ל- 1400 ₪.

האם שיפוץ אלטרנטור לרכב זו עבודה "גדולה" או "קטנה"?

על מנת לתת שירות מהיר ללקוח, אנו שולחים אלטרנטור עם תקלה למפעל המשפץ אותו ומקבלים במקומו אלטרנטור משופץ מוכן להרכבה. פירוק והרכבה זו עבודה "קטנה", העלות היא בין 100 ל- 200 ₪ ברוב המכוניות. יש מכוניות בהן יש לפרק צירייה או חלק אחר על מנת להחליף אלטרנטור מה שגורם לעלות גבוהה יותר של העבודה.

שיפצתי אלטרנטור לרכב, כמה זמן הוא יעבוד עד שאצטרך להחליפו שוב?

ראשית, יש אחריות של חצי שנה לאלטרנטור משופץ. בדרך כלל אלטרנטור משופץ עובד כמה שנים ללא תקלות.

מה זה אלטרנטור?

אלטרנטור הוא גנרטור שמונע על ידי המנוע של המכונית באמצעות רצועה. בדרך כלל תפקידו לספק את כל צרכי החשמל של המכונית ולטעון את המצבר.

איך אלטרנטור לרכב עובד?

אלטרנטור מיצר במקור זרם חילופין. כדי להשתמש בו ברכב מיישרים את הזרם באמצעות גשר דיודות,גשר הדיודות מיישר את הזרם שמייצר האלטרנאטור והופך אותו לזרם ישר. בדרך כלל באלטרנטור גם מעגל אלקטרוני המוסת את המתח.

שינויים אחרונים - אלטרנטור לרכב

בגלל מאמצי יצרני הרכב לחסוך באנרגיה, מתח הטעינה שמייצר אלטרנטור לרכב מווסת במחשב ולא באלטרנטור עצמו. המערכת עובדת כך שכל הזמן מתח האלטרנטור יהיה 13.5 וולט, מתח המספיק כדי לטעון את המצבר. ברגע שתופעל מערכת כמו מיזוג למשל, מחשב המנוע יגדיל את הספק האלטרנטור בהתאם וכך יספק האלטרנטור רק את האנרגיה הדרושה להפעלת המערכות בכל רגע נתון. במערכות הישנות שווסת המתח נמצא בתוך האלטרנטור, מוציא האלטרנטור הספק מכסימלי כל הזמן ובכך מבזבז אנרגיה = דלק.