דיאגנוסטיקה לרכב-השפעתן של הצטברות חומצות מצבר

פיג'ו 307 סטיישן שנת 2004 מגיע למוסך עם חוסר תפקוד של מגוון מערכות חשמליות כגון מאווררים, לוח מכוונים, משאבת אוויר משני, ה"לוקר" שמשחרר את ידית ההילוכים ממצב חניה. 

דיאגנוסטיקה לרכב פיג'ו 307 סטיישן שנת 2004

הצטברות של חומצות מצבר בצמות החוטים של מערכת BSM – יחידת ממסרים מפוקדת אלקטרוני.
בעקבות הצטברות חומצות נוצרים מפלי מתח ועלייה בהתנגדות אשר גורמים לחוסר תפקוד מערכות והוצאת קודי תקלה בכל מערכות המחשוב עד למצב של היתקעות הרכב. 
מניסיוננו הצטברות חומצות אלה על צמות החוטים נובעת משימוש במצברים באיכות ירודה.
מצברים סגורים - ללא טיפול, שאין צורך להוסיף להם חומצות ומים מזוקקים לדוגמא מצברי BOSCH לא משחררים חומצות ותופעה זו נמנעת. 
מצברים מאיכות ירודה פולטים חומצות וגזים רעילים חומצות אלה מטפטפות על צמות החוטים על החיישנים מגיעות למערכות המחשוב ולחיבורי הגוף בתא המנוע ומייצרות תקלות. 
כדי לטפל בחדירת חומצה אל צמות החוטים יש לפרק אותן לשטוף אותן בקיטור ליבש אותן, עבודה הלוקחת זמן רב ולא פעם יש להחליף רכיבים אלקטרוניים שהחומצה גרמה להם נזק.

מצברי BOSCH מעט יקרים יותר מהמצברים הקיימים בשוק  אורך חייהם גדול יותר - המצברים המקובלים מחזיקים בין 2-3 שנים, האחריות עליהם היא לשנה בלבד - ואילו מצברי BOSCH נמכרים עם 2 שנות אחריות ואורך חייהם כפול.
כלומר שבסיכומו של דבר שברכב זה הוחלפו משנת 2004 2 מצברים מאיכות ירודה הלקוח חסך עד כ – 300 ₪ במהלך השנים אך למעשה הוא מפסיד אותם ואף יוצא בהפסד של מ 500 ₪ ועד אלפי שקלים. לכן חברים יקרים שימו ברכבכם מצבר באיכות גבוהה ותחסכו אפילו אלפי שקלים.