החלפת מנוע פיג'ו 406

מחיר החלפת מנוע עשוי להגיע לכמה אלפי שקלים "טובים" ברכבים יקרים או בעלי מנועים ייחודיים, עשוי המחיר להאמיר אף לכמה עשרות אלפי שקלים בודדים. לכן תמיד נבחן ראשית אופציה של תיקון מנוע על פני החלפת מנוע. ובכל זאת לעיתים הנזק שנגרם למנוע הוא גדול ומאלץ לבצע החלפת מנוע.

דף זה יסקור סיבות לביצוע החלפת מנוע ככלל ויתאר מקרה יוצא דופן של החלפת מנוע ברכב פיג'ו 406 שנת 2002.
אתם מוזמנים בכל שאלה לפנות אלינו לתשובה מהירה באמצעות פורום מוסך לשלוח בקשה באמצעות צור קשר או להתקשר אלינו.

החלפת מנוע סיבות נפוצות:
החלפת מנוע בשל חדירת גוף זר
כל גוף זר שייכנס לתוך המנוע דרך מערכת היניקה בשל נסיעה ללא מסנן אוויר או בשל צינור קרוע המחבר את מסנן האוויר אל המנוע, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך. נזק זה דורש החלפת מנוע או שיפוץ מנוע.
החלפת מנוע בשל התחממות יתר
מנועים שסבלו מהתחממות יתר והנהג לא השגיח בזמן עשויים ל "היתפס" -בגלל ההפרש מקדם ההתפשטות של מתכות שונות במנוע קורה שבהתחממות יתר הבוכנות מתרחבות למידה כזו שהן לא יכולות יותר לנוע בצילינדרים והמנוע "נתפס".
החלפת מנוע בשל נסיעה ללא שמן
נסיעה ללא שמן או כשל במערכת השימון של המנוע או נסיעה ללא לחץ שמן, גורמות לבלאי מכני מאוד גבוהה בזמן קצר שבסופו אין ברירה ויש לבצע החלפת מנוע.
החלפת מנוע תפקידו של הנהגבכל המקרים כשל בגודל כזה יימנע על ידי ערנות של הנהג למד החום ולנורת לחץ השמן וכן בזמן טיפול המונע ישגיח בעל רכב שהכול שלם ואינו קרוע או חשוד. תמיד אנו ממליצים להיכנס למוסך בכדי לברר חשש, מהלך זה עשוי בפרוש לא לעלות כסף ולמנוע נזק גדול. החלפת מנוע תפקידו של המוסך המקרה המדובר של פיג'ו 406 שנת 2002 הכשל שהביא לביצוע החלפת מנוע נבע מהחלפת הפלגים לקויה – הכנסת פלגים ארוכים מדי. 
הגוף הזר לא נכנס דרך סעפת היניקה אלא ניתק מאחד הפלגים ונפל אל תוך תא השריפה וגרם שם נזק כבד. הוא נחבט בבוכנה שעולה ויורדת ושחק את דפנות הצילינדר עד כדי שבאותו צילינדר לא נוצרה קומפרסיה. הצילינדר הפגום היה פגום מכאנית במצב כה קשה שאי אפשר היה לתקנו. המנוע כולו עשה כ 240,000 ק"מ ולכן ההחלטה הייתה להחליף את המנוע כחלק משיקול כללי יותר.
צפו בשני הסרטונים המראים ומסבירים על החלפת מנוע פיג'ו 406 2002