ייעוץ ברכישת מיני-וואן

שלום לכם,
זקוק לייעוץ דחוף בנוגע לרכישת רכב משומש ( חייב לתת תשובה לחבר שהציע לי , ובאם לא יש מישהו אחר שמעוניין לקנות במיידי ) אני מחפש רכב ל-6 מקומות ומעלה עם תקציב ~ +40 אלף שח ( רובם בהלוואה ) נסיעה ממוצעת של ~ 13000 - 12000קמ בשנה (וברובם כמובן רק אני נמצא ברכב ).
מחפש רכב לא ידני , תוך עדיפות מוגברת לחסכון בהוצאות הכוללות ( דלק + טיפולים+תקלות),על פני נוחות ושאר קריטריונים. האילוץ הגדול הוא תזרים המזומנים החודשי , הלא גבוה במיוחד , כך שבמקרה של תקלות מאוד יקרות אולי יהיה לי קשה למצוא פתרון נזיל מיידי. בחישוב מהיר רואים שההבדל בהוצאות על הדלק ל-12000קמ(ומעלה) בין רכב שצורך 1 ל-7 (כמו מזדה 5 ) ,לרכב שצורך 1 ל- 11 (כמו C4 פיקאסו ) עומד על הבדל של ~4200שח++ בשנה.
אמנם, כמובן שזה לא המרכיב היחידי בהוצאות על רכב אך בעל משקל משמעותי בחישוב סך ההוצאות בהחזקת הרכב.

לכאורה , בגדול היה נראה שהחסכון בדלק של 4200שח ברכב כמו C4 פיקאסו ( ~2008 במצב טוב ) ישתלם מאוד , ויכסה בהחלט על ההפרש בין עלות תחזוקה של הפיקאסו למיניואן אחר . ( בהנחה ששניהם במצב טוב מאוד)


על הפיקאסו שמעתי מהרבה אנשים שהם די מרוצים , אך מאחרים שמעתי על תלונות מרובות על בעיות חשמל שמשביתות המון את הרכב ויקרות לתיקון ( קראתי גם מה שכתבתם באתר carz.co.il (

מה דעתכם ? החל מאיזה שנתון אפשר לומר שרמת הבעיות בפיקאסו לא יהיו גבוהות ? ( ממספר אנשים הבנתי שהחל משנתון 2010 רמת האמינות די גבוהה !? ) 

בכל אופן עומדות לפני מספר אפשרויות ( שכרגע אני חושב עליהן )

1. רכישת פיקאסו 2010-2008 ׁׁׁ( 150\156 כ"ס הכי חסכוניים מהמבחר שבשוק ? ) שצורכת ~1\11 ב ~43000שח
הבעיה : איך ניתן לדעת אם הרכב סובל מבעיות חשמל חוזרות ? במכון בדיקה לא בודקים חשמל , נכון ?

2. רכישת מיניאון ישן יחסית כמו יונדאי טראגט ,קיה קרניבל\קארנס 003-2005 ב 30000שח עם ~ 150000ק"מ ( שבמקרה הטוב יצרכו 1\9 )
הבעיה : קשה מאוד לדעת איך הוא טופל ,ובדיקה במכון לא ממש תעזור לי לדעת ממש את איכות תחזוקתו.

3. הציע לי היום אח של חבר את הרכב שלו , קיה קריבל 2004 מנוע 145 כ"ס 2.9 CRDI טורבו דיזל אוט
שעשה כבר 260000ק"מ במצב מצויין ( אחד ייקי שמקפיד על תחזוקה \ נקיון וכו.. ) במחיר ~26000שחבאם אלך על האופציה הזו -- זה חייב להיות ביומיים שלושה הקרובים. ( יש עוד קונה במקומי , אך הוא מעדיף למכור לי ומחכה לתשובה ) אני די חושש מהקילומטרז הגבוהה מאוד , שבעוד 3~ שנים ימות. מה אורך חיי מנוע כזה ?

מה דעתכם , מה כדאי לעשות ?

בתודה מראש
מרדכי 



שלום מרדכי

אני ממליץ לך לקנות c4 picaso, הוא זול יותר באחזקה השוטפת והרבה יותר נעים לנסיעה. רק בדוק אותו היטב במקום שאתה יכול לסמוך עליו. אם אתה גר במרכז אתה יכול לבדוק גם אצלינו, זה יותר זול ממכון והמידע שתקבל אצלינו רב יותר.

שיהיה בהצלחה


לדעתך אחזקה שלו תהיה זולה יותר מאחזקה של מאזדה 5 ( בתקציב שלי = שנת 2006-2008 ) ( מבחינת תקלות , בלאי ... ללא התחשבות בדלק ) ? לדעתך גם במודלי 2007-2009 של הפיקאסו הדבר יהיה נכון ?

(שמעתי שהחל מ2010 שיפרו הרבה )



אני חושב שבממוצע עלויות האחזקה יהיו זהות. אם תבצע בדיקה רצינית לפני הקניה ותבחר במכונית שטופלה היטב, עלויות האחזקה יהיו ימוכות בשני המיקרים.



תודה. בהנחה שנקנה את ה C4 גרנד פיקאסו , תוכל לתת לי סדרי גודל של כמה ההוצאה שנתית המשוערת ( הכוללת אחזקה [ של טיפולים + תקלות [ עד כמה שמוכר ] , ללא ביטוחים או דלק ) ? כדי לדעת אם זה יסתדר עם התקציב החודשי שלי . 

בתודה מראש.
מרדכי.



בהנחה שתסעו ברכב עד 15000 ק"מ בשנה, (להוציא עלויות של יישור קו, שהן תלויות במצב הרכב) ההוצאה השנתית הממוצעת תהיה 2000 ש"ח להערכתי.


תודה.

חשבתי שהסדר גודל הוא ממש הרבה יותר ... 

1. מה הכוונה לעלויות יישור קו ? כלומר תיקון הבעיות השונות להבאת הרכב למצב מצויין ?
2. מבחינת תקלות \ בעיות וכו.. יש הבדל משמעותי בין דגמי 2007-2009 לאלו של 2010+ ( קראת שהיתה מתיחת פנים + שיפורים שונים ) יש תת דגם מומלץ יותר ? (במאובזר יותר יהיה סיכוי יותר לבעיות חשמל , או שאין כמעט הבדל מבחינה זו ? )
3. בבדיקה אצלכם לרכב יד-2 , אפשר לבצע גם חיבור למחשבי הרכב , לדעת אם ישנן בעיות שלא מופיעות כחיווי לנהג ? מה לגבי בדיקה של המצב החשמלי של הרכב ? מה עלות בדיקה כזו ? והאם אתם נותנים הערכה לעלות התיקונים שנמצאו בבדיקה ?


מכוניות יד שניה רצות על הכבישים ברמות אחזקה שונות, ממוזנחות ביותר ועד מתוקתקות עם אפס תקלות. בדגמי 2010 ומעלה מורכבים מנועי 1600 סמ"ק טורבו המספקים 150 כוחות סוס ויש להם כח זמין מרשים, אבל הם אוכלים קצת שמן.( זאת לא תקלה). היו בעיות של מערכות תיזמון שנפתרו ע"י החלפת מותח. מנועי 2000 סמ"ק מספקים פחות כח, הם יותר מיושנים ואין איתם בעיות בכלל. לדעתי אין כמעט הבדל מבחינת בעיות חשמל במאובזרות יותר.

אנחנו תמיד מתחברים למחשבי הרכב בבדיקה כדי לספק לקונה את מירב האינפורמציה על מצב הרכב. עלות הבדיקה 350 ש"ח והיא כוללת תימחור התיקונים הדרושים כדי להביא את הרכב למצב תקין. 
בהצלחה אמנון