מערכת חימום לרכב

כולם מסכימים כי החורף הישראלי קר, מתחילת הנסיעה בשעות הבוקר ועד לחזרה ממקום העבודה. לכן מערכת חימום באוטו נתפסת כ"חובה" בעיני נהגים ונהגות רבים שלא מדמיינים לעצמם מה היו עושים פעם. אנו במוסך אמ-הדרך מאמינים שעלינו לספק מידע על תקלות ברכב כחלק מהשירות מתוך ההבנה כי לקוח שיודע את הרכב שלו בטוח יותר בנסיעה.

מבוא קצר
מערכת חימום לרכב 'תקלות, עלויות. מבנה מערכת חימום לרכב ופעולתה. כמובן שאתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות מוסך אם-הדרך בכל שלב.

תקלות נפוצות מערכת חימום לרכב
  • מערכות חימום וקירור לרכב מכונות רבות בשם בקרת אקלים. המערכת מופעלת באמצעות מחשב השולט בצוהר אשר קובע את הטמפרטורה של האוויר.
  • כאשר השליטה במיזוג האוויר משתבשת זו לרוב נגרמת על ידי תקיעתה של דלת הצוהר. כך קורה שנחפוץ ב 26 מעלות ונקבל 17. בפועל הדלת לא נפתחה מספיק ולא ערבבה את האוויר.
  • תקלה פופולארית נוספת במערכת חימום ברכב נובעת מדליפה של הרדיאטור הפנימי. במכוניות רבות זה דורש את פתיחת הדשבורד על מנת להגיע ליחידה הפנימית. זוהי עבודה ממושכת מאוד ולעיתים המחיר יהיה הרבה מעל 1000 ₪.
  • תקלה פחות נפוצה נוצרת כאשר ישנן דליפות בחיבורי המים שמגיעים ליחידה. הסיבה לכך יכולה להיות סתימת היחידה הפנימית או במכוניו בהן שלפו את הטרמוסטט הטמפרטורה של המים לא מספיק חמה ולכן אינה מצליחה לחמם.
כיצד עובדת מערכת חימום ברכב.
  • מערכת חימום לרכב מנצלת את החום של מי הקירור של המנוע,
    המוסעים אל רדיאטור פנימי. זה לא הרדיאטור שמקרר את המנוע) המצוי בקדמת הרכב בדרך כלל) אלא שהוא ממוקם מתחת לדשבורד - במרכז המכונית. אליו מחוברים שני צינורות של נוזל קירור המגיעים מהמנוע (תפקידו של נוזל הקירור הינו לקרר את חום המנוע).
  • מערכת חימום למנוע מסיעה את החום מהמנוע אל הנוזל. בחום שהצטבר בנוזל הקירור משתמשים ומסיעים אותו אל הרדיאטור הפנימי (רדיאטור קטן הבנוי מצינורות דקים). ברצועות שתפקידן לפזר את החום אל החלל באמצעות מאוורר או מפוח האוויר החם מכוון ליד צלעות הרדיאטור ומשם אל הנוסעים בתוך הרכב.