מצמד לרכב

שלום לכם הגעתם לדף שיספק ידע ומידע רב בנושא מצמד לרכב - אנו מודים מאוד לחברת LUK יצרנית עולמית של מצמד לרכב על התמונות המופלאות.

מוסך אמ-הדרך מטפל בכל סוגי מצמדים לרכב:
מצמד לרכב בעל גיר רגיל, מצמד לרכב בו יש גיר אוטומטי – ממיר מומנט tork converter, מצמד לרכב בו יש גיר רובוטי – מצמד כפול. 


מצמד לרכב - גיר רגיל
מצמד לרכב נמצא בשימוש ברכבים להם גיר רגיל וכן ברכבים המשתמשים בגיר רובוטי, זו בדיוק אותה מערכת רק עם רובוטים שמבצעים את הפעולות של העברת הילוכים והצמדת מצמד לרכב. 

מצמד לרכב גיר אוטומטי - ממיר מומנט
מצמד לרכב בגיר אוטומטי מעביר את כוח המנוע לגיר בהדרגה ולכן נקרא בלעז: ממיר מומנט. ממיר מומנט מעביר את כוחו של המנוע באמצעות טורבינות המעיפות את השמן. יש טורבינה קבועה וניידת, הכנפיים בקבועה זורקות את השמן על זו  מסתובבת והכוח שנוצר מסובב את הציר.

אנו יודעים על ממיר מומנט המצויד במצמד רטוב וכל הכוח שיוצא מהמנוע עובר לגיר ללא הפסדים. וכן בקבוצות של מצמדים רטובים, טבולים בשמן, שכל אחד בזמנו משתנה מהירות הסיבוב ביציאה מהגיר של הציר המוציא את הכוח לגלגלים, ישנן שתיים או שלוש קבוצות מצמדים ושילוב הפעולה ביניהם גורם למהירות הסיבוב.

מצמד לרכב גיר רובוטי - מצמד כפול
מצמד כפול מכיל שתי דסקיות החלקה בניגוד למצמד מסורתי המכיל אחת, מצמד כפול נוצר בכדי לקבל עלות תועלת סופית
מצמד כפול גורם להעברת הילוכים חלקה יותר וחיסכון באנרגיה כשהתוצר העקיף הוא הקטנה של זיהום אוויר פחות. מצמד כפול נמצא בשימוש במכוניות להן גיר רובוטי, מצמד כפול גרם לכך שהתנהגות גיר הרובוטי חלקה לחלוטין וחווית הנסיעה היא ממש כמו בזו של גיר אוטומטי.

מצמד לרכב, בשביל מה בכלל הוא קיים ?
לא מספיק שיש מנוע שיוצר כוח יש להעביר את הכוח לגלגלים, תפקידו של מצמד לרכב הוא להעביר את הכוח מהמנוע לגיר
להעבירו בצורה היעילה ביותר.