ראש מנוע

דף זה יספק פרטים בסיסיים על ראש מנוע תקלות נפוצות במכלול ראש מנוע, ראש מנוע מחיר - עלות תיקון ראש מנוע ומידע כללי על חלקו של ראש מנוע בפעולת מנוע לרכב. 

במידה ויש לרכבכם בעיה של ראש מנוע מה שנקרא בשפה חופשית ראש מנוע הלך תקלות נפוצות ראש מנוע באופן כללי תקלות ראש מנוע מתרחשות כתוצאה מהתחממות יתר כאשר מנוע לרכב מגיע לטמפ' רתיחה והנהג אינו שם לב וממשיך לנסוע בסופו של דבר נשרף אטם ראש מנוע ובמקרים קיצוניים ראש מנוע עצמו מתעוות או מושחת באופן מוחלט עד כדי כך שלא ניתן יהיה להשתמש בו.

כאשר ראש הולך בגלל סיבה כזו – התחממות יתר, התיקון נגמר במחיר של בין 3000-5000 ₪ לא כולל מע"מ תלוי בסוג המנוע ושיעור הנזק. 
תקלות נפוצות ראש מנוע במנועים של פיג'ו וסיטרואן 1360 סמ"ק
נזילת שמן בין ראש מנוע לבלוק מנוע 
במקרה זה יש לפרק ראש מנוע ולהחליף אטם ראש מנוע. זו עבודה שעולה כ - 1500 ₪ לא כולל מע"מ
שיפוץ ראש מנוע
אם ראש מנוע עצמו לא פגוע יש מקרים רבים בהם מפרקים ראש מנוע בכדי להחליף אטם ראש ואז מתברר כי ראש מנוע עצמו אכול מקורוזיה ויש לשלוח אותו אל בית מלאכה לשיפוץ. לעיתים קורה ששסתומי ראש מנוע נשרפים כתוצאה מתערובת ענייה מדי או בגלל שלא היו מכוונים כראוי גם אז יש צורך לפרק ראש מנוע כדי לטפל בבעיה, אז או שמשחיזים את השסתומים או שיש צורך להחליף שסתומים עלות דומה לשיפוץ ראש מנוע בגלל התחממות יתר.
ראש מנוע - תיאור והסבר כללי
ראש מנוע ככלל מורכב מעל חטיבת הצילינדרים ומכיל את תאי השריפה ושסתומי הפליטה והיניקה. בד"כ על ראש מנוע מורכב גל הזיזים או שני גלי זיזים שתפקידם לפתוח שסתומים על פי סדר מסוים שסתומים נסגרים באמצעות כוח של קפיץ השואף להחזיקם סגורים כל הזמן. ישנם סוגי ראש מנוע המצוידים בנדנדים להם ברגי כיוון למרווח השסתומים אך ברוב המנועים החדשים השסתומים מתכווננים באופן אוטומטי על ידי מרימים הידראוליים. מנועים חדשים מצוידים במנגנון המשנה תזמון שסתומי ראש מנוע הדבר מבוצע באמצעות מחשב ניהול מנוע בעבר היו בכל תא שריפה שני שסתומים פליטה ויניקה, על מנת ליעל ולמזער את גודל המנועים המודרניים, הכניסו ארבעה שסתומים לכל תא שריפה והגדילו מאוד שסתומי היניקה.