מכונאות רכב

קודם לכל נגיד, מכונאות רכב היא חלק קטן יותר מעבודתו של מוסך, ממה שהייתה, יותר מזה, מכונאות רכב השתנתה.

מכונאות רכב מה נשתנה ?
מ 94' מנוע המכונית התמחשב, זה אומר שעקרונות הפעולה נשארו אותו דבר אבל הדרך... ובתכל'ס ?
בתכל'ס זה אומר שכל תקלה מחייבת דיאגנוסטיקה של הרכב באמצעות מחשב ולנו בתור נהגים קשה מאוד לדעת אם מדובר בבעיה מכאנית או של במערכת ניהול המנוע הממוחשבת.
אז איך אנחנו יכולים לדעת מה אתם עושים לרכב שלנו במוסך?
אחרי שלב הדיאגנוסטיקה נשתף אתכם בכל המידע והעלויות הכרוכות בזה לפני שנתחיל לטפל. תוכלו לשאול כל שאלה שתרצו.
ואז מטפלים ?
אז מטפלים 
איזה טיפולים מגיעים למחלקת מכונואות רכב במוסך ?
החלפת שמנים
אנחנו עובדים לפי הוראות יצרן, נחליף שמן אחת לשנה גם אם הוא עשה פחות מ15000 ק"מ, הסיבה היא חשש להתחמצנות השמן, אנו ממליצים לשים מסננים מקוריים ושמנים מהטובים בשוק.

טיפול 10000
טיפול 15000
טיפול בלמים

הגה מושך
בודקים אוויר בצמיגים, מוודאים שמקור הבעיה אינו צמיג שהתבלה כך שהחתך שלו שונה מבן זוגו, מוודאים כי המתלה הקידמי והאופנים לא יצאו מכיוון, מודדים שיפועי טרפז היגוי על פי הוראות יצרן.
אם אין חופש במפרקי המתלים הקדמיים, ניתן לכוון זוויות בעלות של 250-280 ש"ח. במידה ויש חופש, יש צורך להחליף רכיבים שיחליפו את המתלה, המחיר בהתאם לחלפים.
סחיבה חלשה
שתי סיבות אופייניות, אחת כשל במנוע, שנייה, שחיקה בדיסקיות של הגיר האוטומטי או בלאי גבוהה במצמד של גיר רגיל.
אם זה מצמד, בד"כ נרגיש שהוא מחליק, כשנאיץ המנוע ינהם אך לא יתקדם בקצב הצפוי, כנראה שנזדקק להחלפה של המצמד או הבעיה תמצא בגיר האוטומטי.
אם זה כשל במנוע הנובע מניצוץ חסר באחד הפלגים או משיכת אוויר בסעפת היניקה, נרגיש שהמנוע לא מגיע לסיבובים, קירטועים, תחושה שהוא הולך לכבות.

מנוע שעבר התחממות יתר, יכול להיות במצב שהוא כל כך לוהט עד שהוא מגיע למצב של כמעט תפוס או שאטם ראש נשרף וקומפרסייה – גזים לוהטים, נכנסים לתוך נוזל הקירור של המנוע .

סיבה אפשרית נוספת לסחיבה חלשה היא גובה ראש מנוע נמוך מדי או שימוש באטם דק מדי. לפי הוראות היצרן אסור שגובה ראש מנוע יהיה נמוך מ -111.3 מ"מ. בד"כ בנוסף לסחיבה החלשה נשמע גם צלצולים ועלייה בתצרוכת דלק.

אם בזמן שיפוץ ראש מנוע הוא הגיע לגובה נמוך מזה, אין אפשרות להשתמש בו יותר אם אלא אם מגביהים. אם הראש עדין בגובה טוב יש אפשרות להחליף אטם ראש בעובי נכון שיחזיר את המנוע לעבודה תקינה.

אם מצמד מחליק יכול להיות שצריך לכוון אותו, מצמד בגיר רגיל עולה בין 1000 – 3000 ₪, תלוי ברכב. החלפת מצמד נעשית כשאין מוצא אחר, יש לפרק את הגיר ,לפרקו מגלגל התנופה ולהרכיב מצמד חדש.

במכונית רגילה ומשפחתיות קטנות, הוא יעלה בסביבות 500-700 ₪ ועבודה נעה בקטנות 500 ₪, ככל שהן שהמכוניות גדולות ומסובכות כך העבודה רבה ויקרה יותר.
מנוע שעבר התחממות יתר ונגרם לו נזק, יש צורך לבדוק אם הנזק שנגרם פגע רק בראש המנוע או שרשלנות הנהג הייתה כה רבה שהוא נסע עם מנוע רותח זמן ממושך עד שנגרם נזק לבוכנות, עד שהוא נתפס ואינו מסתובב יותר, זה קורה, במצב זה יש להחליף את כל המנוע, ברוב המקרים הנזק נגמר בשריפת אטם ראש. יש צורך לפרק אטם ראש, לבדוק אם עבר שינויים מטאלורגיים - התכה של המתכת, אם הראש מתעוות הוא יישלח לבית מלאכה על מנת להחזיר אותו לקדמותו ולהרכיבו לאחר שתוקן עם אטם חדש.

תמיד במקרים אלה יש צורך לשלוח מצנן מנוע לניקוי ובדיקה, להחליף את הטרמוסטט ולבדוק את כל צינורות הגומי והמים, לבדוק את הסיבה להתחממות ולתקן אותה. 
בד"כ תיקון שכזה מגיע לאלפי שקלים, במכוניות פשוטות 2000 ₪ - 3000 ש"ח אבל יש מכונית יוקרה שם המחיר יכול להגיע לכפול.