דיאגנוסטיקה לרכב-כשלחץ הופך לתנועה

coil – לסליל ההצתה של צילינדר מנוע, אין זמן החלפה קבוע הוא מוחלף לרוב, כאשר הוא חדל לפעול. לכן, כאשר הגיעה הרנו קליאו, שנת 2002, ראשית עלתה בנו המחשבה שזו עשויה להיות הבעיה שבגללה המנוע עובד על 3 צילינדר מנוע והרכב "סוחב" לא טוב, חשוב לומר כי זו בעיה נפוצה. העובדה כי זו עשויה להיות הסיבה לאי עבודתו של צילינדר מנוע גרמה לנו להתחיל ולשלול הקשרים אחרים אל צילינדר מנוע coil, שעשויים היו להיות הסיבה לכך. 

מעט על צילינדר מנוע תפקידו ומבנהו:
רוב המנועים המורכבים במכוניות פרטיות עובדים על 4 צילינדרים, בכל אחד מהם נעה בוכנה בצורה קווית עולה ויורדת, המחוברת באמצעות טלטל אל גל הארכובה ההופך את התנועה הקווית של הבוכנה לסיבובית. מעל צילינדר מנוע מורכב ראש מנוע ובו שני שסתומים ותא השרפה, שסתום היניקה והפליטה, המצת \ פלג – ממוקם בראש תא השריפה - שימו לב בדיוק מול ראש החץ האדום, תפקידו להצית את התערובת הדחוסה. 
במקרה שלפנינו לא פרץ ניצוץ בצילינדר מספר 3, הניצוץ פורץ בין שתי אלקטרודות שנמצאות בפלג- מצת מנוע, חוט ההצתה לפלג היה פגום ולכן צילינדר מנוע לא עבד.  

תפקידו של סליל ההצתה coil והקשר שלו עם שאר חלקי מערכת ההצתה:
סליל ההצתה מייצר מתח בן 17- 30 אלף וולט, את המתח הוא מקבל ממחשב המנוע השולח פולסים של מתח, מחשב ניהול המנוע מספק מתח 12 וולט פועם אל סליל ההצתה, פעימות אלה הופכות לגבוהות ומאפשרות פריצת ניצוץ בין אלקטרודות המצת, הוא מייצר פולסים של מתח גבוהה מאוד תפקידו לפרוץ את המרווח בין האלקטרודות, פריצת הניצוץ יוצרת אש המציתה את התערובת.